Nyheder

Brug ERP data mere intelligent i kommunikationen med kunderne

Skrevet af Marie Høybye.

Toplinie med LasernetI årene efter finanskrisen har mange virksomheder fokuseret på KPI-målinger, kvalitetsforbedringer, effektiviseringer og afskedigelser. Man har kigget indad, skåret til og forbedret bundlinjen. Tendensen er, at mange nu igen har overskud til at vende hovedet ud mod kunderne.

Mange virksomheder er igen klar til at sætte fokus på vækst i toplinjen. Generelt går det godt i erhvervslivet, vækstkurverne peger opad og der sker en øget eksponering og salg mod nye globale markeder.

Øget kundefokus er et betydeligt værktøj til vækst i toplinien. Det samme er virksomhedens forretningsdokumenter. Folk bruger mellem 1 og 3 minutter på at gennemgå hvert forretningsdokument og 95% bliver læst (Kilde: Infotrends). Det giver mulighed for at understøtte salget og tilpasse dokumenternes budskaber nøje til dér, hvor kunden er lige nu.

At bruge alt dét, man ved om kunderne intelligent, kan give en væsentlig konkurrencemæssig fordel og fx øge ”Share of Wallet”, dvs. hvor meget man kan sælge til den enkelte kunde.

Hos Tabellae er vi eksperter i at omsætte ERP-data til noget, mennesker kan forstå.

Nem tilpasning af komplekse kunderettede dokumenter samt optimering af interne forretningsgange.
Michael Pedersen, KE Fibertec A/S

Intelligent timing af udsendelser

Fx får vores kunder deres kommunikationsgange automatiseret, eksempelvis med specialtilpassede mailudsendelser, der er timet præcis efter hvornår kunden erfaringsmæssigt er købsmoden eller skal have service på udstyr. Dokumenthåndtering kan lave intelligente salgsaktiviteter, der er baseret på data om hver enkelt kunde, men kun kræver et minimum af menneskehænder.

Intelligent indhold i dokumenter

Tabellae CCMOgså indholdet i de dokumenter dine kunder møder, kan øge toplinjen. Transpromo dokumenter (en kombination af transaction and promotional) giver mulighed for at brande virksomheden og bruge virksomhedens dokumenter som salgs- og marketingmaterialer. Ved fx at bruge virksomhedens farver forøges genkendelsen af et brand med op til 80%, lysten til at læse øges med 40% og forståelsen øges med 73% (Kilde: Infoprint).

Mersalgsudskaber på fx fakturaen kan desuden øge gensalget - og ved at tilføje self-service budskaber på fx ordrebekræftelser kan tidsforbruget pr. kunde nedsættes; samlet set en rigtig god business case.

Der er store perspektiver i positiv udnyttelse af data. Hos Tabellae hjælper vi vores kunder med at udvikle deres forretning, ved at udnytte de mange muligheder. Kontakt Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. hvis du vil have en snak om hvordan du kan øge din virksomheds toplinie.

Se også Palsgaard : "Vores LaserNet investering blev tjent ind på mindre end et halvt år"

Tabellae  • Denmark • Sweden • Norway • United States • www.tabellae.com